Ahad, 10 Mei 2015

What Are You Willing To Do?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

"Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"


Assalammualaikum.

"if you value it, you'll make time for it.
If it's important to you, you'll make it happen"



Apa yang kamu sanggup lakukan apa-apa sahaja untuk mendapatkan kehidupan yang lebih baik? Apa yang kamu berani lakukan untuk dapatkan apa yang dinginkan?

Well,soalan itu sangat simple dan jawapanya mungkin simple. Mesti readers jawab "aku sanggup lakukan untuk dapatkan apa yang aku inginkan" atau "aku berani buat sebab aku kuat". Okay, ianya bagus dari sudut positif tapi sebenarnya tidak tepat, aku tidak kata salah tapi tidak tepat.
Tapi ada sesetengah orang mungkin..."aaaah aku tak nak buat apa-apa,semua dah okay je" well, mungkin kamu kena fikir sekali lagi.

Okay make it clear, azam aku menjadi jutawan dan mempunyai bisness sendiri. Tapi aku tak akan sesekali rompak bank untuk dapat banyak duit...betul tak? Soalanya jika sangup lakukan apa-apa sahaja dan berani untuk lakukan kenapa tidak buat? Okay ianya tidak bermaksud yang aku penakut...you all tak fikir macam tu ken? hihi. Ianya bermaksud logikal life goals kita.




Okay kita cuba sekali lagi...dengan lebih hati-hati. Adakah anda willing untuk berubah dengan alasan dan tujuan untuk mendapatkan apa yang dinginkan dan hidup dalam kehidupan yang diidamkan?
Not so fast honey...!!

Jika kita ingin suasana yang aman dan damai, elak dari traffic yang sibuk dan malam yang bising so you are willing to move? dapatkan rumah baru? So macam mana dengan kos rumah yang mahal? kos dan perbagai faktor perlu dipertimbangkan. Ok, sabar ini baru permulaan untuk tetapkan goals kehidupan yang lebih baik. Cara yang bagusnya adalah, aku persoalkan. Apakah dalam kehidupan anda yang anda sendiri tidak inginkannya berubah? Langkah yang terbaik adalah dengan senaraikan perkara-perkara yang kita sendiri tak nak ia berubah. Ini bertujuan untuk dapatkan lagi penjelasan untuk tetapkan azam kita.

So here's the deal, jika kamu inginkan perubahan dalam karier tapi kamu perlukan kelulusan yang tinggi. Then stop talking about it, letakan sepenuhnya tenaga dan masa serta fokus untuk jadikan ianya realiti. Jika kita asyik komplen tentang unhappy kita dalam perhubungan, renungkan semula bagaimana untuk dapatkan kebahagiaan dan kemanisan dalam hubungan itu. The point is...diri kita sendiri. Okay listen.. "if you want something different than you have right now, you absolutely positively must do something different"

Whatever the case, jujurlah dengan diri anda. Ianya mungkin inconsequential thing to do but setiap kali berkata jujur dan benar dalam perkataan kita telah hampir dalam kejujuran hati dan jiwa. Langkah yang paling bagus kita mesti figure out apa yang kita tak nak berubah dalam kehidupan ini. Jika sudah senaraikan aku akan terangkan sebab tersembunyi daripada perkara-perkara yang anda tidak ingin ianya berubah.



Tiada ulasan: